Dia di Himno y Bandera - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jeanine Vliet - WaarBenJij.nu Dia di Himno y Bandera - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jeanine Vliet - WaarBenJij.nu

Dia di Himno y Bandera

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

19 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Woensdag 18 maart was het de dag van het volkslied en de vlag in Aruba. En daar werd genoeg aandacht aan besteed. Dinsdag werd het al gevierd op de Mon Plasir basisschool. Er was een grote optocht van kinderen met fietsen, steppen, skateboarden etc. Maar ook veel kinderen waren lopend, aangezien maar weinig hier echt kunnen fietsen. Er komt voor dat kinderen speciaal voor deze dag een fiets kopen, maar eigenlijk helemaal niet kunnen fietsen. Dus er waren hier en daar wat val partijen. Er werden spelletjes gedaan op het schoolplein. Eind van de ochtend werden door ouders allemaal Arubaanse hapjes gebracht.

Woensdag was de officiële Arubadag. We hadden onze wekker om 5 uur gezet, want we werden al om kwart voor 6 opgehaald om naar Conchi te gaan. Het staat ook wel bekend als Natural Pool. Het eerste stuk waren we met de auto gegaan. Maar doordat de weg op gegeven moment zo slecht werd, moest je gaan lopen. Je kan er wel met een Jeep of een quad komen. Het was zo'n half uur lopen. In Natural Pool hebben we gesnorkeld.
In de middag zijn we met een catamaran wezen waren met nog meer jongeren die hier stage lopen. 's avonds hebben we wat met z'n alle gegeten.